Результатом участі педколективу НВК № 12 у науково – дослідницькій та експериментальній діяльності є інноваційна європейськи орієнтована система організації навчального процесу.
пріоритетним напрямком Нової української школи згідно Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" є створення та реалізація індивідуальної освітньої траекторії для кожного здобувача освіти.
НВК № 12 має багатий досвід роботи в цьому напрямку. Впровадження авторської системи побудови особистісної освітньої траекторії кожного учня розпочато у 2009 році, з 2015 наш заклад увійшов до Всеукраїнського експерименту МОН України "Теоретико-методологічні засади моделювання розвитку авторських шкіл".
У початковій школі всього 11 класів. У 8 з них діти навчаються за науково – педагогічним проектом «Інтелект України». З 1-го класу англійська мова вивчається поглиблено з розподілом класу на 3 підгрупи. Безпосередньо у гімназії 5 – 11 класи навчаються за семестрово -блочно - заліковою системою, складовими якої є:
1. здвоєнні уроки – блоки по 40 хвилин;
2. додаткові індивідуальні заняття за рахунок 5 зекономлених хвилин від кожного уроку (ДІЗи);
3. у допрофільних та профільних класах запроваджена лекційно-семінарська система навчання; у допрофільних та профільних класах навчальний матеріал вивчається блоками, наприкінці кожного блоку проводяться заліки;
4. використовується інноваційна форма вивчення програмного матеріалу - «занурення у предмет», тобто вивчення дисциплін не протягом року, а за тетраместрами;
5. використання рейтингових карт з 5 по 11 класи з усіх предметів із зазначенням плану контролю вивчення кожної теми;
6. 100-бальна система оцінювання у 8 – 11 класах;
7. у 10 – 11 класах з 2013 року введено мультипрофільну систему навчання, головною метою якої є створення кожним учнем особистої траєкторії навчання і у відповідності з якою складається індивідуальний навчальний план кожної дитини.
Учні за власним бажанням обирають 4 предмети для вивчення на профільному рівні з наступного переліку:
- українська мова та література – 10 годин на тиждень;
- англійська мова – 5 годин на тиждень;
- історія – 7 годин на тиждень;
- математика – 9 годин на тиждень;
- фізика – 6 годин на тиждень;
- біологія – 5 годин на тиждень;
- хімія – 5 годин на тиждень;
- географія – 5 годин на тиждень.
- 2015 року поглиблене вивчення української та англійської мов забезпечене кожному учневі.
Таким чином, до індивідуального навчального плану учня входять 4 обраних ним профільних предмета і решта предметів, які він вивчає на рівні стандарту.
Мультипрофільна система повністю відповідає Концепції нової української школи, презентованій Міністром освіти і науки України Лілією Гриневич у серпні 2016 року, і дозволяє суттєво розвантажити старшокласників і одночасно забезпечити високий рівень компетентності з профільних предметів. Результативність мультипрофільної системи підтверджується Зовнішнім Незалежним Оцінюванням.
Одним із пріоритетних напрямків діяльності педколективу є робота з обдарованими учнями. В гімназії протягом 10 (десяти) років працює наукове товариство учнів «Первоцвіт», під науковим керівництвом доктора фізико-математичних наук, заслуженого діяча науки України, професора ДНУ Білозьорова В. Є. Учні, члени НТУ, створюють індивідуальні, групові, колективні проекти, курсові роботи, дослідницькі роботи з різних предметів за власним вибором.
Щороку у квітні - травні члени НТУ публічно захищають свої науково – дослідницькі проекти та курсові роботи. Важливим аспектом роботи з обдарованими учнями є підготовка дітей до участі у Всеукраїнських предметних олімпіадах всіх рівнів та Малій академії наук.
Учні гімназії з 1-го класу беруть активну участь у Міжнародних та Всеукраїнських конкурсах «Кенгуру», «Левеня», «Колосок», «Соняшник», «Грінвіч». Перевірка знань з математики у конкурсі «Кенгуру» засвідчила, що рівень знань учнів НВК № 12 перевищує середній рівень в Україні.
У гімназії № 12 розроблено програму розвитку навчального закладу до 2024 року.
При плануванні діяльності НВК використана така інноваційна технологія управлінської діяльності, як цільове проектування, а саме на основі програми розвитку, діагностики вчителів, учнів, батьків, їх потреб, педагогічним колективом створений річний проект НВК № 12.
Проект відповідає вимогам закону України «Про загальну середню освіту», програмі розвитку НВК, темам експериментальної роботи.
У закладі введена інноваційна система управління. Вона втілює колегіальний підхід до аналізу важливих показників та вирішення проблем і ґрунтується на основі принципів демократичного громадянства в освіті.
Модель управління гімназією забезпечує дотримання прав і свобод усіх учасників навчально-виховного процесу. У НВК розроблена система тренінгів для аналізу навчально-виховного процесу, його кількісних та якісних показників та створення шляхів подальшого розвитку закладу.
В управлінні НВК широко використовуються інформаційні технології. Маємо бази даних:
- моніторинг рівня досліджень учнів з базових дисциплін;
- моніторинг педагогічної майстерності вчителів;
- моніторинг психолого-педагогічного клімату в гімназії.
У НВК існує система внутрішкільного контролю та управління. Діагностично-аналітична діяльність спланована у перспективному та річному планах роботи навчального закладу.
Діагностично-аналітична діяльність поєднує всі основні види контролю: фронтальний, тематичний, класно-узагальнюючий, персональний, оперативний, управлінський моніторинг, що дозволяє адміністрації оперативно отримувати об’єктивну інформацію про стан навчально-виховного процесу в гімназії.
Двічі на рік адміністрація проводить моніторинг рівня навчальних досягнень учнів.
Відмінною рисою системи моніторингу НВК є те, що досліджується рівень досягнень кожного учня окремо з 1 по 11 клас.
Результати моніторингових досліджень у вигляді схем, діаграм, графіків, аналітичних довідок оголошуються педагогічному колективу, учням та їх батькам.