22:07
Основи критичного мислення

Курс «Основи критичного мислення»

 

Міністр освіти і науки України Гриневич Л. М. відмітила у своєму виступі, що основні компетентності, які повинна мати сучасна людина – це «фінансова грамотність, винахідливість, уміння працювати в команді, уміння навчатися протягом всього життя, критичне мислення, культурна компетентність».

Курс «Основи критичного мислення», що вивчається в гімназії № 12 міста Дніпро, допомагає вирішувати освітні задачі, озвучені пані Гриневич.

У 2009 році наші вчителі пройшли навчання методиці викладання критичного мислення на тренінгах благодійної організації «Вчителі за демократію та партнерство», отримали чудові підручники для дітей і посібник для вчителя .

7 років роботи над розвитком критичного мислення, відстеження результатів, анкетування учнів, батьків підтверджують важливість, навіть необхідність, найширшого розповсюдження курсу «Основи критичного мислення», який дозволяє максимально стимулювати розвиток особистісних якостей учнів, їх інтелектуальних здібностей.

Вже на другому році навчання наші учні можуть більш ефективно сприймати інформацію, відповідально ставитися до власної освіти. Учителя відмічають розвиток здібності дітей формулювати власні оціночні судження, генерувати ідеї, аргументовано відстоювати власну точку зору.

Завдяки використанню інтерактивних технологій на заняттях, діти навчаються працювати в команді, що розвиває комунікативні уміння. Робота в малих та великих групах, в парах створює в класі атмосферу відкритості і відповідальної співпраці, дозволяє організувати сумісний захоплюючий пошук ідей, вільний обмін думками під час рефлексії, грамотно аналізувати власну діяльність.

Засвоєння курсу «Основи критичного мислення» вчителями гімназії забезпечило використання методів даної технології на уроках з усіх предметів, як у старшій, так і в початковій школі. Читання з маркуванням, «Займи позицію», «Карта ідей», концептуальна таблиця, складання сенквейнів, асоціативний кущ, дозволяють залучити кожну дитину до активного пізнавального процесу, а також застосувати учнями свої знання на практиці, розглянути всі можливі варіанти вирішення задач.

Сенквейни допомагають у п’яти коротких рядках виділити в будь-якій темі головне, сформулювати власну оцінку основного поняття.

Наприклад, на класній годині, підсумовуючи бесіду про дружбу, вчитель запропонувала шестикласникам скласти сенквейни. Результат творчості учнів:

Дружба

Міцна, справжня.

Спілкуємося, допомагаємо, радіємо.

Чудовий час, бажаний для всіх.

Щастя.

 

Дуже важливими ми вважаємо думки наших учнів щодо курсу «Основи критичного мислення»:

«На уроках критичного мислення ми навчаємося мислити самостійно і не боїмося висловлювати власні думки».

«Зараз я розумію, що мені набагато простіше будувати послідовні думки під час написання творів, есе».

«Завдяки урокам критичного мислення, я подолав страх публічних виступів, став більш впевненим. На уроках ми звикли висловлювати свої думки, ідеї і всі присутні уважно та з повагою слухають мене».

Нажаль, «Основи критичного мислення» викладається тільки факультативно та лише в експериментальних закладах. Сподіваємось, що в майбутньому цей курс буде обов’язковим компонентом інваріантної частини навчального плану всіх шкіл України.

Переглядів: 151 | Додав: NVK12
Всього коментарів: 0
avatar